Obiectivul general

Constă în promovarea antreprenoriatului social și dezvoltarea sectorului economiei sociale solidare astfel încât să fie susținută incluziunea socială și combătută sărăcia prin crearea a 21 noi entități ale economiei sociale și consolidarea capacității acestora de a funcționa într-o manieră auto-sustenabilă, prin certificarea competențelor în domeniul economiei sociale pentru 108 persoane (minim 90% dintre participanții la programele de formare), prin crearea unei rețele de sprijin și stabilirea de parteneriate, prin accesul la ocuparea forței de muncă în întreprinderile sociale nou create pentru 105 persoane din grupurile vulnerabile.

Obiective specifice

- Un nivel ridicat de informație relevană și de calitate, disponibilă factorilor interesați la nivel regional în a susține și dezvolta economia socială;
- Un nivel ridicat de competențe în domeniul economiei sociale, pentru 108 potențiali antreprenori sociali din regiune.
- O capacitate crescută de a implementa un plan de afaceri și de a dezvolta și administra o afacere sustenabilă în domeniul economiei sociale, pentru 21 de antreprenori sociali.
- 21 de structuri de economie socială inființate și sustenabile.

Grup țintă

Grupul țintă al proiectului este format din 120 de persoane care doresc să înființeze întreprinderi sociale în scopul creării de noi locuri de muncă și care își au resedința sau domiciliul în regiunea Sud Est și îndeplinesc următoarele condiții:

• intenționează să înființeze o întreprindere socială în Regiunea Sud-Est;
• au vârsta peste 18 ani;
• își au reședința sau domiciliul în mediul rural sau urban, în Regiunea Sud-Est;
• sunt absolvenți de învățământ minim obligatoriu;
• nu au mai participat la măsuri similare, cofinanțate din fonduri nerambursabile – participanții la activitățile proiectului nu au mai reprezentat grup țintă pentru măsuri similare, cofinanțate din fonduri nerambursabile.

ATENȚIE! Nu pot face parte din grupul țintă tinerii NEETs (care nu urmează nici o formă de învățământ și nici nu au un loc de muncă) cu vârsta între 16 – 24 ani.
NU au voie să participe la cursurile de formare angajații liderului de proiect și ai partenerilor acestuia, precum și soțul/soția sau o rudă ori un afin, până la gradul 2 inclusiv.

Principalele activități

• Managementul proiectului;
• Activități suport pentru desfășurarea proiectului – coordonarea financiară a proiectului, achiziția de bunuri și servicii, informare și publicitate;
• Organizarea a 6 seminarii de informare;
• Realizarea unei analize privind situația economiei sociale la nivel de regiune;
• Înregistrarea în grupul țintă;
• Organizarea a 6 grupe de curs prin programul de formare antreprenorială Manager de întreprindere socială și complementar 1 curs de Competențe Antreprenoriale;

În perioada următoare dăm startul seminariilor de informare privind economia socială, seminarii organizate în cadrul proiectului ”IDES - Inițiative Pentru Dezvoltarea Economiei Sociale”, al cărui scop este promovarea antreprenoriatului social și dezvoltarea sectorului economiei sociale solidare. Proiectul este co-finanțat din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capital Uman 2014 – 2020, are o durată de implementare de 36 de luni și este implementat în parteneriat de către Asociația pentru Dezvoltare și Promovare Socio-Economică – CATALACTICA București și Asociația pentru Promovare Incluzivă INTEGRAT.

In cadrul seminariilor vor fi vor fi furnizate informatii despre oportunitățile oferite de economia socială în general si vor fi prezentate activitățile derulate în cadrul proiectului nostru. Participanții la seminar vor avea posibilitatea să se înscrie la cursurile de formare antreprenorială specifică economiei sociale pe care le vom organiza (curs ANC ”Manager întreprindere socială” – durata 40 ore și/sau curs ANC ”Competențe antreprenoriale” - durata 40 ore) și în urma susținerii examenului de absolvire de la finalul cursurilor pot obține diplome recunoscute la nivelul Uniunii Europene. De asemenea, proiectul oferă posibilitatea participării la un concurs de planuri de afaceri în urma căruia cele mai bune 21 de planuri de afaceri vor primi o finanțare de aprox. 100.000 Euro/plan de afacere pentru implementarea inițiativei antreprenoriale.

Te așteptăm să povestim despre cum poți demara o afacere socială cu fonduri europene în regiunea Sud-Est și cum poți beneficia de oportunitățile oferite de proiectul IDES - Inițiative Pentru Dezvoltarea Economiei Sociale.

Vei putea afla ce este o afacere socială, ce condiții trebuie îndeplinite pentru înscrierea în proiect, cum poți participa la cursurile de formare antreprenorială, cum poți contribui la dezvoltarea comunității din care faci parte și nu numai.

Seminar de informare organizat la Tulcea
Primul seminar de informare privind economia socială, va avea loc luni, 04 noiembrie a.c., începând cu ora 13:00, Scoala Postliceală Sanitară "Sfantul Luca" Tulcea, din str. Salciilor, nr. 8, mun. Tulcea, jud. Tulcea.
Descarca invitatie

Seminar de informare organizat la Mangalia
Marți, 05 noiembrie a.c., începând cu ora 17:00, va avea loc la sala de conferințe a Clubului Nautic din Mangalia, jud. Constanța cel de-al doilea seminar de informare privind economia socială.
Descarca invitatie

Seminar de informare organizat la Buzău
Al treilea seminar de informare privind economia socială va avea loc joi, 14 noiembrie a.c., începând cu ora 17:00, la Buzău, la Scoala de soferi Topp Andurant Driver, din str. Constantin Brancoveanu nr. 11.
Descarca invitatie

Seminar de informare organizat la Brăila
Marți, 26 noiembrie a.c., începând cu ora 17:00 suntem la Brăila unde va asteptăm la sala de conferințe a Inspectoratului Școlar Județean Brăila, din str. Petru Maior nr. 20, corp B., unde vom organiza seminarul de informare privind economia socială.
Descarca invitatie

Seminar de informare organizat la Galati
Campania de informare continuă marți, 26 noiembrie a.c., la Galati unde va avea loc seminarul de informare privind economia socială, la Liceul Tehnologic Radu Negru, din str. Stiintei nr 119, jud Galati. începând cu ora 17:00. Vă așteptăm!
Descarca invitatie

Seminar de informare organizat la Adjud
Campania de informare se incheie joi, 28 noiembrie a.c., la Adjud unde va avea loc seminarul de informare privind economia socială, la Scoala de soferi Ok Driver din Str. Vasile Alecsandri, Adjud, Vrancea. Vă așteptăm!
Descarca invitatie

• Evaluarea și selectarea planurilor de afaceri;
• Servicii personalizate de consiliere ulterior finalizării procesului de selecție;
• Consultanță și sprijin beneficiarilor în parcurgerea tuturor etapelor de înființare a întreprinderii sociale;
• Decontarea sumelor aferente implementării planurilor de afaceri selectate;
• Monitorizarea întreprinderilor înființate;
• Crearea EcoSocLab – o rețea partenerială pentru încurajarea transferului de bune practici între cele 21 de entități de economie socială create prin proiect;
• Stabilirea de parteneriate pt diseminarea de bune practici și activități de consolidare a capacității și transferul de know how cu alte comunități și actori relevanți.

Perioada de implementare

August 2019 - Iulie 2022

Selecție planuri de afaceri

Începând cu data de 06.08.2020 se deschide sesiunea de depunere a dosarelor pentru concursul de planuri de afaceri organizat în cadrul proiectului. Depunerea planurilor de afaceri se va face până la data de 13.08.2020.
Planurile de afaceri depuse vor respecta formatul standard publicat in metodologia de selecție a planurilor de afaceri.
În cadrul procesului de selectie pot participa și persoane care nu au participat la cursurile de formare antreprenorială organizate în cadrul proiectului, dar care se încadrează în categoriile de grup țintă eligibile și care dețin un certificat de absolvire a unui program de formare pentru Manager de întreprindere socială Cod COR 112036 si Competente antreprenoriale. Selecția planurilor de afaceri depuse de aceste persoane se va realiza în limita a 10% din toate planurile de afaceri selectate pentru finanțare.
În urma concursului de idei de afaceri, se vor finanța, cu ajutorul schemei de minimis, 21 de planuri de afacere inovative în sectorul social. Cele 21 de afaceri subvenționate vor crea minim 105 locuri de muncă noi, care vor fi menținute timp de 18 luni pe durata de acordare a subvenției și cel putin 6 luni după finalizarea proiectului.
Finanțările acordate în cadrul Concursului reprezintă ajutoare de minimis alocate în cadrul Schemei de ajutor de minimis Sprijin pentru infiintarea de intreprinderi sociale aprobată prin Ordinul MFE nr. Metodologia de organizare a concursului si anexele pot fi descărcate de aici:.

Metodologie selectie planuri de afaceri
Anexe Metodologie selectie planuri de afaceri

Partener

Contact

Str. Simetriei nr.18A,
Sector 2, București
Telefon: (+4) 031 438 10 06